NoviceObjavil/a: Jelenko Milič, četrtek, 25. februar 2021, ogledov: 1025Spomladanska priprava motorja in motorista | Motoristi bodo kmalu osedlali svoje jeklene konjičke in se podali novim dogodivščinam naproti. Ker pa so lahko prvi spomladanski kilometri zelo nevarni in polni pasti, smo pripravili nekaj nasvetov za varen začetek motoristične sezone. |
AMZS inštruktor varne vožnje in vodja programov za motoriste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem Vojko Safran svetuje, naj motoristi najprej poskrbijo za tehnično brezhibnost svojih motociklov.
Pred začetkom sezone lahko na motociklu vsak posameznik preveri količino oziroma nivo zavorne tekočine v kontrolni posodi obeh zavor. Motoristi naj bodo pozorni tudi na starost zavorne tekočine in število prevoženih kilometrov, saj z leti izgublja na kakovosti in lahko ob večji obremenitvi, kot je vožnja po klancu navzdol, ostanejo brez zavor. Zavorna tekočina se lahko dobesedno upari. Sami lahko preverijo tudi nivo olja pogonskega motorja, nivo hladilne tekočine, tlak in morebitne vidne poškodbe tekalne površine ter bočnic pnevmatik in globino profila. Če letno prevozijo malo kilometrov, je lahko profil tudi pri npr. štiri leta stari pnevmatiki morebiti še dober, a ker se tudi pnevmatike starajo in lahko z leti otrdijo, je vredno razmisliti o menjavi.
Inštruktor varne vožnje, tudi sam motorist, prav tako svetuje pregled delovanja vzvodov (ročici zavor in sklopke - če je hidravlična, je treba preveriti nivo tekočine), morebitne vidne zunanje poškodbe napeljav zavornega sistema in vseh vzvodov ter električne napeljave - preveriti je treba, ali vsa svetlobna telesa delujejo (glavne luči spredaj, zadaj, zavorna luč, smerne utripalke). Preveriti je treba tudi vzmetenje in baterijo. Pri pogonskih prenosih je treba preveriti: pri jermenskem pogonu morebitne vidne poškodbe, pri verigi primerno namaščenost in napetost, pri kardanskem prenosu pa nivo olja in spoje zaradi morebitnega maščenja. Tudi na pogonskem motorju se lahko z vizualnim pregledom opazi morebitno zamaščenost vseh spojev. Ne gre pozabiti na serijsko ali morebitno dodatno vgrajeno opremo (nosilci kovčkov, ščitniki ipd.), pri katerih se lahko prav tako pojavi poškodba, tudi zaradi izrabljenosti. Z rednim čiščenjem motornega kolesa bodo motoristi lahko še pravočasno opazili nepravilnosti in jih odpravili.
Več na WWW.AMZS.SI
|
Objavite vsebino na Facebook-u
Če vam je vsebina všeč, jo »všečkajte« ali objavite na FaceBook-u.
Izberite arhiv
2024 (9)2023 (8)2022 (15)2021 (17)2020 (15)2019 (6)2018 (7)2017 (9)2016 (21)2015 (31)2014 (9)2013 (1)
|