AMD Kamnik

Objavil/a: Jelenko Milič, torek, 29. oktober 2024

Na pedalih: Slovenske kolesarske steze in poti

Odkar je Slovenija del Evropske unije, je izgradnja kolesarskih stez in poti hitrejša kot kadarkoli prej. Dokaz za to je na primer tabla na začetku kolesarske poti D2, na kateri jasno piše, kdo je pomagal največ in kdo je delal največ za to, da se ljubitelji kolesarjenja zdaj brezskrbno vozimo s kolesi ločeno od pločevine na štirih kolesih. Pomen kolesarskih stez ni samo dopolnjevanje turistične ponudbe kraja, ampak predvsem ozaveščanje, da se v okolju ni nujno prevažati zgolj z motoriziranimi prevoznimi sredstvi. Ker nemotorizirana in motorizirana prevozna sredstva ne najdejo sožitja na istih poteh, jih je najbolje ločiti.
Katera je najstarejša kolesarska steza, ki jo imate v spominu? Kaj sploh kolesarska steza je? Ob omembi se najprej spomnimo na vsako značilno rezervirano stezico ob ali na pločnikih ulic v večjih slovenskih mestih. Ali pa mogoče na kolesarsko stezo od Jesenic do Kranjske Gore in naprej proti Trbižu, ki ima oznako D2, imenuje pa se "Kolesarska pot Jureta Robiča" (po pokojnem ekstremnem kolesarju). Drži, oboje je lahko kolesarska steza. Ta mora zagotavljati varno in udobno vožnjo za kolesarje.

Ločene kolesarske steze (posebne kolesarske poti):

- namenske kolesarske poti, popolnoma ločene od cestnega prometa, običajno potekajo skozi parke, ob rekah ali na drugih ločenih površinah. So idealne za rekreativno kolesarjenje in daljše vožnje brez motenj prometa,
- kolesarske poti ob cestah so fizično ločene od ceste z zelenim pasom, robniki ali drugimi pregradami, kar zagotavlja visoko stopnjo varnosti,
kolesarske steze na cesti (označene steze), so običajno pobarvani pasovi ali črte na cesti, ki označujejo prostor za kolesarje. Lahko so enosmerne ali dvosmerne in so pogosto označene z ustreznimi znaki in simboli,
- označene mešane poti so steze, kjer si kolesarji delijo prostor z drugimi vozili, običajno na manj prometnih cestah. Označene so z znaki ali simboli na cesti,
kolesarske steze na pločnikih oziroma deljeni pločniki; kolesarji in pešci si delijo pločnik, običajno z ustreznimi oznakami, ki opozarjajo na prisotnost kolesarjev,
pločniki z ločenimi pasovi so pločniki, kjer je določen pas posebej označen za kolesarje in drugi za pešce, kar zmanjšuje možnosti za nesreče,
- kolesarske cone so območja v mestih ali stanovanjskih naseljih, kjer so kolesarji v prednosti pred motornimi vozili. Običajno so hitrostne omejitve za vozila nižje in so ceste prilagojene za varno vožnjo kolesarjev.
Kolesarske pasove na cestah z umirjenim prometom:
- območja z umirjenim prometom so ulice ali ceste, kjer so sprejeti ukrepi za zmanjšanje hitrosti motornih vozil (npr. ležeči policaji, zoženja ceste) in s tem pripomorejo k povečani varnosti za kolesarje.

Več na AMZS.SI

http://amd-kamnik.si/novice.php?pid=171 02. 11. 2024