AMD Kamnik

Objavil/a: Jelenko Milič, nedelja, 7. februar 2021

VOZNIKI SE LAHKO ZARADI NOVEGA PRAVILA NA AVTOCESTI ZNAJDEJO V TEŽAVAH


Na avtocesti med Koprom in Šentiljem velja prepoved prehitevanja za težke tovornjake, zato morajo biti vozniki še bolj pozorni na situacije, ki se lahko primerijo in ki zahtevajo tudi več predvidevanja. AMZS inštruktorji varne vožnje so pripravili nasvete za varno vključevanje in zapuščanje avtoceste.

Od 15. januarja 2021 bo na avtocesti A1 (med Šentiljem in Koprom) začel veljati ukrep prepovedi prehitevanja tovornih vozil, težjih od 7,5 ton, in sicer med 6. in 18. uro (v nočnem času bodo tovornjaki še vedno lahko prehitevali, čez dan pa bodo imeli to možnost na odsekih, kjer so trije vozni pasovi, torej tudi pas za počasna vozila).


Vozniki osebnih vozil, ki bodo uporabljali prehitevalni pas, se bodo morali pravočasno pripraviti na zapuščanje avtoceste, zlasti, če bo na voznem pasu večje število tovornih vozil. Lahko namreč pride do situacije, da bo na voznem pasu med dvema tovornima voziloma premalo prostora, da bi lahko osebno vozilo varno zapeljalo s prehitevalnega na vozni pas, posledično bo prišlo do zaviranja na prehitevalnem pasu, kar lahko povzroči nalet drugih vozil.

Vozniki osebnih vozil bodo morali biti še bolj pozorni pri vključevanju na avtocesto, saj bodo v času veljavnosti prepovedi prehitevanja tovorna vozila uporabljala le vozni pas. Že sedaj se dogaja, da vozilo na pospeševalnem pasu ne pospeši dovolj in se na vozni pas vključi s prenizko hitrostjo. Takšno ravnanje ne ogroža le voznika tega vozila, temveč tudi druge, saj lahko pride do nenadnega zaviranja drugih vozil in do naleta. Na avtocesto se je torej treba vključiti z dovolj visoko hitrostjo, za pospeševanje pa uporabiti celoten pospeševalni pas. Dokler vključevanje na vozni pas ni varno, naj vozniki, če seveda infrastruktura to omogoča, vključevanje »podaljšajo« izven pospeševalnega pasu.  

amzs.si

http://amd-kamnik.si/novice.php?pid=121 29. 03. 2024